Sunday, June 27, 2010

MENGETAHUI BERAPA BERAT BLOG KAMU


Blogwalking. Hah kenape blogwalking?? Mesti korang perasan tiap kali blogwalking mesti ade website atau page blog yang korang lawat tersangat lah lambat untuk di lihat. Haihhh... Nak taw kenapa?? 

Selain berukbang korang yang slow, ia juga di sebab tuan empunya blog atau website tu mempunyai saiz isi kandungan yang terlalu besar. Sama ada widget  banyak atau pun banner yang pelbagai. So hari ini aku ada sesuatu nak share dengan korang. Satu website  yang boleh cek kan blog korang sama ada berat atau tidak. Mungkin sesetengah blogger dah tahu. Tu tak mengape lah. Tapi bagi korang yang belum tahu boleh la mencuba...




Senang je tak sampai seminit pun nak speed test korang nya blog. Pergi url nih >link< ...

Pertama kali korang isi adress atau domain blog korang seperti contoh di atas. Pastu klik check. Dah pun siap...Wow. Keputusan nya korang leh tengok di bawah tu nanti. Size, Load Time beserta Average Speed semasa orang laen blogwalking ke page korang. So pasni korang leh la remove atau nyah kan widget-widget yang rase tak perlu di guna. Bukan ape. Senang sikit blogger-blogger laen bertandang maka kebarangkalian untuk singgah lagi pun tinggi. 
Ok. Cube lah yeah...





p/s : pssstttt....England kalah pagi tadi...T_T

0 pendapat korang:

 

akuDia&kaMu Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template