Tuesday, June 15, 2010

KENAPA YAHUDI HARUS DI BUNUH

“Saya boleh bunuh semua Yahudi ketika saya berkuasa. Tetapi saya tinggalkan sedikit kepada kamu. Kenapa?? supaya kamu kenal siapa yahudi, dan mencari jawapan kenapa saya bunuh yahudi”..

aduyai Hitler..awat la hang ni pemurah sangat.xkesian ka kat kami ni sering di tindas oleh mereka.hehe..tetiba pepagi ni aku mengkaji kenapa beliau bertindak membunuh Yahudi dalam buku nya 'mein kamp'
. kalaw di melayu kan ianya bermaksud Pergelutan ku, Pertempuran ku atau Perjuangan ku yang mengabungkan unsur autobiografi dengan pendedahan ideologi politik Nazisme Adolf Hitler.


macam2 teori pasal benda ni sebenarnya.. teori pertama, Hitler ni inginkan bangsanya (bangsa aryan) jadi yg terbaik.. tapi waktu tu jewish juga ngan ideologinya sebagai bangsa yg terbaik.. so Hitler pon benci jewish, dan menjadi seorg yg berkuasa dan membunuh yahudi beramai…


ada jugak yg cakap Hitler ni baik ngan orang islam… dia siap mintak pandangan alim ulama kat baitul makdis semua utk menghapuskan bangsa2 yahudi ni… waktu tu pulak memang ramai orang kat eropah n serata dunia yang benci dengan bangsa terkutuk nih…. yela kan, dalam al quran pon cakap bangsa ni suka menipu dan fitnah memfitnah…. so bila hitler muncul dengan ideologinya nih.. dia mendapat sambutan….

ada jugak satu sumber mengatakan Hitler ni sebenarnya mempunyai darah keturunan yahudi.. so dia sebenarnya sepakat ngan orang2 kuat yahudi seperti Rockefeller utk mewujudkan sebuah negara utk bangsa yahudi (yg kini dikenali sebagai Israel)… senang je, diorg taja Hitler, then Hitler naik utk menjadi berkuasa.. pastu utk mengaburi mata masyarakat dunia, diorg katalah Hitler bunuh berjuta2 rakyat yahudi.. padahal itu hanyalah mitos (seperti yg didakwa oleh presiden Iran satu ketika dahulu).. hanya 1000 ribu yahudi sahaja yg dibunuh, yang lain tidak dibunuh, tapi dihantar ke negara baru mereka..dem!!

ntah la, hanya Allah yang maha mengetahui.. x tau mana satu yg betul.haihh....harap2 Iran leh lawan mereka walawpun lain fahaman tapi seagama ngn kita.lihat >video< ini..

Maka walaupun secara umumnya, rekod Yahudi memanglah buruk, namun ini tidak menafikan kemungkinan adanya mereka yang baik di kalangan Yahudi. Tetapi rekod Yahudi secara umum, memanglah buruk.

Ini diakui oleh Abd Allah bin Salam sendiri ketika beliau menganut Islam. Katanya:

“Wahai Rasulullah! Kaum Yahudi adalah puak yang paling kuat berdusta. Mereka jika tahu aku menganut Islam mereka akan menuduhku bukan-bukan. Sembunyikanlah aku di sisi engkau dan hantarlah orang bertanya pendapat mereka mengenaiku”. Maka Rasulullah pun menyembunyikannya dan menghantar orang memanggil golongan Yahudi lalu mereka pun datang. Rasulullah s.a.w bertanya mereka: “Apakah kedudukan Abdullah bin Salam pada pandangan kamu?” Jawab mereka: “Dia orang yang terbaik di kalangan kami, anak orang terbaik. Pemimpin kami, anak pemimpin kami. Ulama kami, anak ulama kami”. Sabda Rasulullah: “Apakah jika dia menganut Islam, kamu akan turut menganut Islam?”. Jawab mereka: “Allah lindunginya dari perkara tersebut”. Sabda Rasulullah: “Wahai Abdulullah bin Salam, keluar dan beritahulah kepada mereka”. Abdullah bin Salam pun keluar dan berkata: “Aku menyaksikan bahawa tiada ilah melainkan Allah dan Muhammad Rasulullah”. Lantas mereka berkata: “Dia orang yang paling jahat di kalangan kami, anak orang yang paling jahat. Orang yang paling jahil di kalangan kami dan anak orang paling jahil”. Kata Abdullah bin Salam: “Aku telah beritahu wahai Rasulullah! Bahawa Yahudi adalah kaum yang kuat berdusta”. (Riwayat Ahmad dan al-Bukhari).

p/s : nak wat model reaktor nuklear lah cuti2 sem depan rumah nih.hehe

4 pendapat korang:

Skype Crew on June 16, 2010 at 9:10 AM said...

sharing yg menarik bro...thanx... :)

keep it up... :)

KeMBaLI™ on June 16, 2010 at 10:16 AM said...

the best topic..semasa pemerintahan hitler mmg kejam..smpikan ada bbrp versi ttg Hitler masa neh..tp tindakan membunuh Yahudi mmg patut pown..

aizatjohar on June 16, 2010 at 12:50 PM said...

skype crew : wc bro

kembalitm : yahudi as cicak..binatang yg harus d bunuh

Shafiqa's on June 17, 2010 at 12:27 AM said...

bes..~~

 

akuDia&kaMu Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template